NATHANAELSKORET

Åben for nye sangere

Nathanaelskoret er åben for nye sangere i alderen 30-60 år.
Koret er et kvindekor og hører til Nathanaels Kirke, hvor det medvirker til gudstjenester, arrangementer og egne koncerter.

Der øves hver mandag kl. 18.30-20.30 og koster 500 pr. halvår. Beløbet kan overføres til kirken på enten MobilePay 19348 eller konto 1551 - 3148 2241 10.

Nathanaelskoret blev på opfordring dannet i 2012 af korets dirigent Kathrin Thelén. Koret består pt. af cirka 30 kvinder i alderen 25-65 år fordelt på tre til fem stemmer. Koret synger et blandet repertoire af nordiske sange og salmer, jazz, gospel og klassiske korværker. I løbet af året medvirker koret til 4-6 gudstjenester og arrangementer i kirken, og afholder desuden egne sommer- og julekoncerter.

Nathanaelskoret mødes ugentligt til korprøver med opvarmning, sangøvelser, indstudering og musikalsk arbejde. Her er der mødepligt til både korprøver og koncerter for at opretholde niveauet i koret. Det er korets dirigent, som planlægger korets repertoire og står for ledelsen af koret.

Koret henvender sig til alle, der har erfaring med at synge i kor og lyst til at forberede sig derhjemme. Der kræves optagelsesprøve for at være med i koret, hvor korets dirigent afprøver stemmen i forhold til placering i stemmegruppe og sammensætning af koret.

Korleder Kathrin Thelén

For spørgsmål og henvendelse om optagelse kontakt korets dirigent Kathrin Thelén på mail@kathrinthelen.dk.

Kathrin Thelén er uddannet musiker og underviser fra Det Kongelige Musikkonservatorium med kandidat i sang og korledelse. Hun har i mange år arbejdet med at undervise børn og voksne i musik og sang på musikskoler, efterskoler, gymnasium samt i privat regi.

KOR OG MUSIK