VIELSE OG VELSIGNELSE

Ønsker man at blive gift i Nathanaels Kirke, skal man kontakte kirkekontoret for at aftale dato og tidspunkt.

I forbindelse med vielse skal parret fremlægge en prøvelsesattest, som dokumentation for at begge parter opfylder ægteskabsbetingelserne. For yderligere information, se Familieretshusets hjemmeside og borger.dk.

Prøvelsesattesten er gyldig i fire måneder og afleveres på kirkekontoret sammen med navne og adresser på to vidner. Vidnerne skal være til stede ved vielsen i kirken.

Det er også muligt at få en kirkelig velsignelse, hvis I allerede er blevet borgerligt viet.

Læs mere om vielse i folkekirken her.

Nathanaels Sogn:

Mail : nathanaels.sogn@km.dk

Hvis du ønsker at kontakte os sikkert, f.eks. hvis du ønsker at medsende et CPR nummer anbefaler vi, at du benytter SIKKERPOST ved brug af Nem-ID.